reklama

6 vecí, ktoré sa naučíte ako šieste dieťa (zo šiestich)

Koľko máte súrodencov? Jedného, dvoch? Alebo dokonca troch? Tak to ste stále salát, ja ich mám piatich :-). Tu je zoznam 6 najužitočných vecí, ktoré vďaka nim zvládam.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (24)

1. Rýchlo počítať

Poznám naspamäť počet jednotlivých bonbónov v bonboniérach (v klasickej Tatiane je ich 18, čo znamená, že každý dostane 3, alebo 2 a štvrť ak chcú aj rodičia) a jednotlivých tabličiek v čokoládach rôznych druhov (vedeli ste, že taká Študentská pečať má 4x8=32 kúskov, a teda to vychádza celý jeden pásik o 4 tabličkách na osobu, resp. 5 na osobu a dva sa rozdelia ako bonus, ak rodičia nechcú - väčšinou nechceli). Podobné kalkulácie zvládam aj s Milkou a niekoľkými ďalšími druhmi. A áno, okrem rýchleho počítania sa viem deliť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

2. Byť asertívna

Skúste pri piatich starších súrodencoch nebyť! Dokážem si vyhádať dobrú izbu na internáte a spravodlivé ohodnotenie testu na skúške. Vydupať si vyššiu mzdu na hodinu nestojí za reč - čo je to proti dlhoročným bojom o to, kto zase bude musieť spať na poschodovej posteli hore (a teda tam musieť vyliezť), a hlavne - kto dostane tie dva extra kúsky zo Študentskej?

3. Rýchlo utekať

Lebo s tou asertivitou sa to holt občas preženie. Keď máte o 5 rokov staršieho a o 25 kíl ťažšieho brata, a k tomu drzú hubu, behať sa naučíte extrémne rýchlo.

4. Rýchlo jesť

Kto zaváha, nežere. Heslo mojej mamy. Dodnes sa dokážem bez problémov najesť za 10 minút - aj keď už nemusím nervózne pokukovať po okolí a rozoznávať zlodejské úmysly.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

5. Meditovať v autobuse/na hlavnej stanici/v tokijskom metre o šiestej ráno

Po rokoch strávených v jednej izbe najprv s 3 sestrami, potom s 2, potom len s jednou sestrou, ale zase chrápajúcou a ignorujúcou budík, môžem svojou schopnosťou sústrediť sa a ignorovať okolitý svet konkurovať budhistickým mníchom. Dokážem čítať skriptá v metre, spať na internáte, kde sa vedľa v izbe spolubývajúci zrejme oddávajú tantrickému sexu, a na obede v menze sa učiť na skúšku. Knižnice sú pre jedináčkov :-).

6. Nemyslieť si o sebe veľa

Keď ste 6/6, tak ste šteňa. Moji súrodenci zažili prvú pusu, prvú chlast, prvú trávu a prvý sex skôr, než ja. Takže bez ohľadu na to, že sme už všetci dospelí, vedia o živote z podstaty veci viac, než ja. Som presvedčená, že až budem oslavovať 60, tak mi moja o 2 roky, 2 mesiace a 8 dní staršia sestra zavolá a pogratuluje mi, a len tak medzi rečou utrúsi, že je to síce pekný vek, ale ten pravý nadhľad nad životom získam až v 62, s tým sa nedá nič robiť...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A hlavne som zistila, že mať 5 starších súrodencov je super. Minimálne od jedného z nich si vždy môžete požičať peniaze, u niektorého z nich vždy nájdete voľný gauč na prespatie, a vzhľadom k tomu, že bývajú v 4 rôznych krajinách - odlišných od tej mojej - tak mám postarané o dovolenku. 

Tak čo, ešte stále si myslíte, že jedináčkovia sa majú dobre?

Alžbeta Harárová

Alžbeta Harárová

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  27x

Medicína, šport, knihy, čierny humor. Zoznam autorových rubrík:  Academic lifeSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu